Monday, March 7, 2016

Rabbanut prohibits wedding of a mixed marriage but BADATZ says it's ok


The Israel Yediut Achronot newspaper reports that a young man from a Dati background wanted to marry his fiancee a girl from the USA. 

When he approached the Rabbanut they informed him that they cannot issue him a permit to marry since they first have to investigate her background to see if she is in fact a Jew.

So he walked over to the holy BADATZ office, thinking that it is really a lost cause, since they would probably be more "machmir" and tell him to take a long walk on a short plank, but Lo and Behold they issued him the permit within minutes!

The BADATZ keeps screaming that the Rabbanut is "tumei" and you cannot eat any food or rely on them about anything Jewish!

But I keep saying on this blog that the Rabbanut is far more reliable then any of the Chareidie Organizations ! 

שנים ספרו לו שלבד"ץ חשובה רק ההלכה, וכל מעשיהם לשם שמים.
תחקיר ידיעות אחרונות מגלה את ההפך

מסתבר שבעוד העסקנים החרדים בכנסת נלחמים נגד כל מי שלא חושב כמוהם - להם מותר!
אין שום בעיה ל"חתן" גוי ויהודיה או יהודי וגויה דרך הבד"ץ, והכל לשם שמים.

מוזמנים לקרוא בעצמכם

א' התחתן לפני חודשים אחדים. הוא ממשפחה דתית, אבל אשתו עולה חדשה מארה"ב. "כשהגענו להירשם לנישואים ברבנות, אמרו לנו שנצטרך להוכיח את יהדותה", הוא מספר. "ביקשו תעודת נישואים, ואישור של רב שהם מכירים מארה"ב. חבר הציע לי 'להירשם אצל החרדים'. הגענו לשם, ותוך חמש דקות קיבלנו אישור נישואים, בלי חקירות ובלי הצקות".

לא מעט סיפורים כאלה הגיעו אלינו בחודשים האחרונים. בתחילה פקפקנו: דווקא הבד"ץ מחתנים את מי שרק רוצה? אבל מתברר שהתיאור של א' מדויק לחלוטין, והמציאות קיצונית אף יותר. יחד עם בחור ישיבה שהתנדב "להתחתן איתי" (תיאורטית בלבד), עברנו את כל המסלול בבד"ץ העדה החרדית בירושלים - אחד משלושה גופים שמורשים לחתן בישראל (לצד שני בתי דין חרדיים נוספים).

המילה "מסלול" עלולה להטעות בהקשר הזה: התקשרנו, הגענו, הגשנו מסמכים לא ממש תקינים, קיבלנו כתובה - וכל שנותר לנו הוא להודיע טלפונית שאנחנו נשואים. "אנחנו כבר נרשום אתכם במשרד הדתות ומשרד הפנים", התחייב רשם הנישואים, כפי שניתן לראות כאן, בהליך שתועד במצלמה נסתרת.


בשנים האחרונות הכריזה הרבנות מלחמה על ארגון "צהר", שביקש לחתן זוגות על פי כל כללי היהדות, דרך רבניו האורתודוכסים, כמובן. כשנעשה ניסיון לפתוח את אזורי הרישום ("חוק צהר"), ולאפשר לכל זוג להתחתן אצל כל רב עיר, לבחירתו - פתחה הרבנות במתקפה על החוק, תוך שהיא מזהירה מ"מערב פרוע" של רישומי נישואים לא מבוקרים, והרס יהדותה של המדינה.


על הרפורמים והקונסרבטיבים המבקשים לחתן בישראל אין מה לדבר. הם פסולים. נישואים אזרחיים, כידוע, אסורים על פי חוק, ועל נישואים פרטיים שאינם מוכרים קבע המחוקק עד שנתיים מאסר. כל שנותר לזוגות שאינם מעוניינים או יכולים לעבור את המסלול שמציעה הרבנות, הוא להוציא סכומים גבוהים על חתונה אזרחית בחו"ל, ואז לחזור להירשם במשרד המשפטים.


בפועל, מתברר מתחקיר שערכנו כי דווקא בבתי הדין הפרטיים של "העדה החרדית" ושל חסידות בעלז, אפשר להינשא באופן פתוח הרבה יותר מאשר מציעים גם הליברלים שברבני "צהר"

1 comment:

Anonymous said...

Rabbanut kakanut, in the meantime the rabbanut and it's chief pope gronchik shachik tamye is the one who was matir mamzeirim so they lost their credibility